close

最近很喜歡的歌應該就是這首了吧!!

王若琳 Times of your life


Times of Your Life




Good morning yesterday
You wake up and time has slipped away
And suddenly it's hard to find
The memories you left behind
Remember do you remember



The laughter and the tears
The shadows of misty yesteryears
The good times and the bad you've seen
And all the others in between
Remember do you remember
The times of your life (do you remember)



Reach back for the joy and the sorrow
Put them away in your mind
The mem’ries are time that you borrow
To spend when you get to tomorrow



Here comes the saddest part (comes the saddest part)
The seasons are passing one by one
So gather moments while you may
Collect the dreams you dream today
Remember will you remember
The times of your life



Gather moments while you may
Collect the dreams you dream today
Remember will you remember
The times of your life
Of your life
Of your life



Do you remember baby
Do you remember the times of your life
Do you remember baby
Do you remember the times of your life 



mv裡有中文翻譯
下面是網路上找的,跟mv裡的不同
mv裡的翻譯也很棒



早安,昨日
當妳醒來,時光已悄悄溜走
剎那間,這一切再也找不回來
那些妳遺忘的回憶
妳記得嗎?妳還記得嗎?
歡笑與淚水
朦朧的過往歲月的影子
那些妳經歷過的歡樂與痛苦的時光
還有介於兩者之間的日子
妳記得嗎?妳還記得嗎?
妳生命中的時光
回首過往的歡笑與憂傷
將它們存放在心底
回憶就是
妳借來在明天花用的時光
接下來是最悲傷的部分
季節會依序嬗遞
收集那永恆的剎那,在妳能夠的時候
收藏妳今天夢見的美夢

妳記得嗎?妳還記得嗎?
妳生命中的時光
收集那永恆的剎那,在妳能夠的時候
收藏妳今天夢見的美夢
記得嗎?妳還記得嗎?
妳生命中的時光

在妳生命中........
在妳生命中........

妳還記得嗎?寶貝
妳還記得生命中的時光嗎?
妳還記得嗎?寶貝
妳還記得生命中的時光嗎? 





歌詞加上mv
很讓人感動的一首歌
生命中有很多珍貴的時光
你是否有好好把握住了嗎??




還有前幾天聽到魷魚網誌的英文歌
本人覺得灰常的耳熟
記得聽過一個女歌手唱過中文版
但就是怎麼就想不起來
於是我就key了其中幾句英文歌詞在歌詞庫中找
答案揭曉........原來是容祖兒的歌....


揮著翅膀的女孩





當我還是 一個懵懂的女孩
遇到愛 不懂愛 從過去 到現在
直到他 也離開 留我在雲海徘徊
明白沒人能取代 他曾給我的信賴

See me fly I'm proud to fly up high
不能一直依賴 別人給我擁戴
Believe me I can fly I'm singing in the sky
就算風雨覆蓋 我也不怕重來

我已不是 那個懵懂的女孩
遇到愛 用力愛 仍信真愛
風雨來 不避開 謙虛把頭低下來
像沙鷗來去天地 只為尋一個奇蹟

See me fly I'm proud to fly up high
生命已經打開 我要一種精彩
Believe me I can fly I'm singing in the sky
你曾經對我說 做勇敢的女孩

我盼有一天 能和你相見
驕傲地對著天空說 是藉著你的風

Let me fly I'm proud to fly up high
生命已經打開 我要哪種精彩
Believe me I can fly I'm singing in the sky
你曾經對我說 做勇敢的女孩

我不會孤單 因為你都在





everybody.......要作勇敢的女孩喲!!




其實還有粵語版的

我的驕傲










對了
謝謝大家前一篇中滿滿的愛心

  


現在若要我說出生命中難忘的時光
目前第一個想到還是阿嬤以前過生日的時候
所有的伯伯叔叔姑姑都會回來陪阿嬤
雖然那時候我年紀還小
但永遠忘不了大家聚在一起的歡樂情景
剎那間,這一切再也找不回來了


很久沒看過你的阿公阿嬤了嗎?
有空去看看他們吧!!



arrow
arrow
    全站熱搜

    candyshin0813 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()